הפרוטוקולים של זקני ציון בהוצאת שוקן

מו"ל עיתון הארץ עמוס שוקן, מצדיק את המיצג האנטישמי בחאן אל אחמר, וטוען כי ציור תמנון עם מגן דוד, מהווה תיאור קולע למעשיה של ישראל, "ששולחת זרועות לכל מקום בעולם".

בימים האחרונים חשפו ארגון NGO-MONITOR והעיתונאי ישי פרידמן ממקור ראשון, את קיומה של תערוכת קריקטורות אנטישמיות בכפר חאן אל אחמר המיועד לפינוי. בתערוכה שבה הוצגה ישראל כתמנון אימתני השתתפו נציגים ממדינות אירופאיות וארגוני האו"ם דוגמת אונסק"ו ויוניצ"ף.

קריקטורה אנטישמית בחאן אל אחמר

בתגובה לחשיפה התערוכה האנטישמית והשתתפות נציגת ארגון יוניצ"ף בתערוכה, גינה הארגון את התערוכה והודיע כי "תערוכת האומנות הינה מזעזעת ומאוד לא ראויה, וביתר שאת משום שתערוכה זו הוצגה בסמיכות לבית הספר. ילדים חייבים להיות מוגנים מאלימות ולא להיות חשופים למייצגים אלימים או מסרים אשר מקדמים שנאה וחוסר סובלנות". לדברי יוניצ"ף, נציגת הארגון – ג'נבייב בוטין שנכחה במיצג "הביעה את דאגותיה אל מול מארגני האירוע".

למרות כל זאת, זכתה התערוכה למליץ יושר בדמותו של מו"ל עיתון הארץ עמוס שוקן, אשר כתב אמש -8.9.18- כי "לצייר תמנון עם מגן דוד זה תיאור לא רע של ישראל ששולחת זרועות לכל מקום בעולם".

עמוס שוקן חושב שתמנון עם מגן דוד הינו תיאור לא רע של מדינת ישראל

יחסי שוקן ומדינת ישראל אינם הדדיים, שכן בעוד שוקן רואה במדינת ישראל תמנון ששולח את זרועותיו לכל מקום בעולם, מדינת ישראל רואה בעיתונו של שוקן את המקום המועדף לפרסום מודעות ומכרזים ממשלתיים בתשלום.

ממידע רשמי שהגיע לארגון לביא מלשכת הפרסום הממשלתית שבאחריות משרד התרבות, מתברר שלשכת הפרסום הממשלתית [לפ"מ] מפרסמת בעיתוניו של שוקן במיליוני שקלים מידי שנה.

מדינת ישראל מפרסמת בעיתוניו של שוקן במיליוני שקלים מידי שנה

על החשיבות הקריטית שמייחס שוקן לפרסומים בעיתוניו, כגורם המאפשר את המשך שרידות העיתון, ניתן ללמוד מדברים שכתב שוקן בשלהי 2017, ולפיהם ירידה בהיקף הפרסום בעיתון הארץ עשוי להביא לקריסת העיתון.

בעבר חשף ארגון לביא בשיתוף עם אתר מידה כי היקף הפרסום הממשלתי בעיתון הארץ גבוה באופן ניכר משיעור החשיפה של העיתון, ובעקבות כך החל ח"כ דוד ביטן במהלך להתאמת היקף הפרסום הממשלתי בעיתונים בהתאם לתפוצתם.

אך יוזמה מתבקשת זו טרם הגיעה לקו הגמר, ובינתיים מו"ל הארץ יצדיק קריקטורות אנטישמיות נגד מדינת ישראל ומדינת ישראל באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית שבאחריות משרד התרבות, תמשיך להזרים חמצן לעיתוניו של שוקן.

לביא ברשת